1

Protokół nr 1
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, odbytego w dniu 15 grudnia 2006 r.


Obecni według listy obecności oraz p. Krystyna Siniło – Skarbnik Powiatu.

Tematyka posiedzenia:
1. Przygotowanie planu pracy Komisji na rok 2007.
2. Analiza projektu budżetu na 2007 r.
3. Sprawy bieżące.

Ad. 1.
Przewodnicząca – poinformowała, że przygotowała projekt planu pracy Komisji i poprosiła o uwagi.
p. M. Oller – zaproponowała, aby w październiku dodatkowo wprowadzić punkt: „analiza wydatków rzeczowych Starostwa Powiatowego w 2007 r. oraz w ramach tematu Zarządu Dróg Powiatowych „Ocena stanu realizacji inwestycji drogowych  wraz z regulacją stanu własnościowego działek pod drogami”.

Komisja przyjęła plan pracy wraz z poprawkami 5 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących.
Ad. 2.
Przewodnicząca – poprosiła członków Komisji o uwagi i wnioski do projektu budżetu Powiatu na 2007 r.
p. M. Oller – zapytała, dlaczego na nadzór budowlany są tak małe środki, nie ma dopłaty powiatu.
p. K. Siniło – poinformowała, że Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego na pewno będzie funkcjonował do półrocza. Przygotowywany jest projekt ustawy o likwidacji inspektoratów. Zarząd planuje zabezpieczyć środki do półrocza.
p. M. Oller – stwierdziła, że jest wystąpienie Powiatu, aby siedziba inspektoratu w nowej formule mieściła się w Tucholi. Jeżeli zostanie to zaakceptowane, to wystąpi konieczność przygotowania pomieszczeń.
Przewodnicząca – zapytała, czy zostały uwzględnione środki na budowę chodników w porozumieniu z gminami.
p. K. Siniło – odpowiedziała, że środki są zabezpieczone.
p. K. Koczwara – stwierdziła, że brakuje chodników przy ul. Bydgoskiej. Jest to bardzo niebezpieczna droga. Zapytała, czy nie można spowodować wybudowania tam chodników na zasadzie porozumienia.

Komisja wypracowała wniosek do Zarządu Powiatu w brzmieniu: zwrócić się do Zarządu Dróg Wojewódzkich o spowodowanie budowy chodników przy ul. Bydgoskiej w Tucholi. Rozważyć możliwość zawarcia porozumienia z ZDW w tej sprawie.

Przewodnicząca – zapytała, czy powiat posiada wolne środki z lat ubiegłych i czy one funkcjonują w przychodach i wydatkach.
p. K. Siniło – dopiero po pierwszym kwartale wiadomo jaka jest nadwyżka roku poprzedniego. 
Przewodnicząca – w dochodach przedstawione są wpływy ze sprzedaży nieruchomości w wysokości 2.215.000 zł.
p. K. Siniło – poinformowała, że jest to wyszacowany koszt sprzedaży Domu Pomocy Społecznej w Wysokiej.
p. M. Mróz – w planach poprzedniego Zarządu była budowa nowego Domu Pomocy Społecznej w Tucholi.
p. M. Oller – na doprowadzenie do standardów DPS w Wysokiej potrzebna jest kwota 300.000 zł. Jest ona przeciwna budowie DPS ze środków własnych.
p. K. Siniło – poinformowała, że Bank Gospodarstwa Krajowego daje korzystne kredyty hipoteczne z niskim oprocentowaniem na te cele.

Komisja zaakceptowała wniosek: Komisja po przeanalizowaniu budżetu ma świadomość deficytu i niedoszacowania zadań. Niemniej jednak analizując cel deficytu czyli budowę nowego domu pomocy społecznej uważamy to za zasadne. Zarząd Powiatu winien przedstawić koncepcję zagospodarowania budynku po DPS w Wysokiej.

p. M. Oller – stwierdziła, że nie ma przewidzianych żadnych środków na dokumentacje. Jeżeli nie będzie dokumentacji na inwestycje, to nie uda się złożyć żadnego wniosku o dofinansowanie ze środków unijnych.

Komisja wypracowała następujący wniosek: Komisja wnioskuje, aby Zarząd Powiatu aktywnie występował o środki unijne z budżetu na lata 2007-2013.

Przewodnicząca – zaproponowała, aby zwiększyć środki o 50.000 zł na dofinansowanie projektu budowy dróg w Cekcynie. Gmina Cekcyn zabezpiecza na ten cel kwotę 80.000 zł. W limitach inwestycji nie została ujęta dalsza część budowy drogi Iwiec – Wełpin. Zaproponowała również, aby przedstawiciel Gminy Cekcyn został powołany do komisji przetargowej dotyczącej zadania wykonania dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy dróg powiatowych i gminnej w Cekcynie.

Komisja wypracowała następujące wnioski: Komisja proponuje zwiększyć kwotę w dziale 600 rozdział 60014 na projekt drogi w Cekcynie o 50.000 zł. Pokrycie tej kwoty miałoby nastąpić z działu 801 rozdział 80195 paragraf 4300. Gmina Cekcyn zabezpieczyła na ten cel 80.000 zł.
Komisja uznała, że w limitach wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007-2009 należy wpisać dokończenie inwestycji budowy drogi Iwiec – Wełpin.
Komisja wnioskuje o dokonanie aktualizacji Wieloletniego Programu Inwestycji Drogowych w porozumieniu z włodarzami wszystkich gmin.
Przewodnicząca – zapytała, dlaczego nastąpił tak wysoki wzrost wynagrodzeń o 20 %.
p. K. Siniło – od dłuższego czasu zatrudnialiśmy osoby przez Powiatowy Urząd Pracy. Teraz należało część tych osób przyjąć.
p. M. Oller – w starostwie na zakupy telekomunikacyjne jest bardzo duża kwota. Mówiono, że po przejściu do innego operatora będzie taniej. Jednak 45.000 zł to nie jest mało.
p. M. Mróz – może należy tą sprawę przeanalizować.
p. K. Siniło – poinformowała, że w budżecie oświaty pozostała nie rozdysponowana kwota 3.000.000 zł.
p. M. Mróz – zapytał, jaka kwota powinna pozostać na zabezpieczenie wydatków związanych z oświatą, oraz czy nie byłoby celowe pozostawienie tej kwoty do rok 2008.
p. K. Siniło – odpowiedziała, że powinno pozostać na pewno około 200.000 zł. Uważa, że celowe byłoby pozostawienie tego w rezerwie budżetowej. Następnie omówiła paragrafy związane z dotacjami dla stowarzyszeń.
p. W. Kociński – zaproponował, aby zwiększyć środki dla stowarzyszeń w dziale kultury i sportu do 30.000 zł.

Komisja wypracowała następujący wniosek: Komisja wnioskuje zwiększenie w dziale Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego w rozdziale 92195 o kwotę 20.000 zł oraz zwiększenie w dziale Kultura fizyczna i sport w rozdziale 92605 o kwotę 10.000 zł. Komisja proponuje pokrycie z działu 801 Oświata i wychowanie rozdział 80195 paragraf 4300.
p. K. Siniło – poinformowała, że zgodnie z artykułem 170 ustawy o finansach publicznych zadłużenie wynosi 14,50 %, a może wynosić do 60 %. Spłata zadłużenia nie może przekraczać 15 % dochodu, w tej chwili wynosi 4,19 %.

Komisja na podstawie powyższych wniosków przedstawi opinię do projektu budżetu. Komisja zaopiniowała budżet pozytywnie przy 3 głosach za, braku głosów przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:                                                                 Przewodnicząca Komisji

Elżbieta Damasiewicz                                                            Dorota Gromowska

metryczka


Wytworzył: Elżbieta Damasiewicz (15 grudnia 2007)
Opublikował: Elżbieta Damasiewicz (5 czerwca 2007, 14:55:55)

Ostatnia zmiana: Elżbieta Damasiewicz (7 sierpnia 2009, 14:25:27)
Zmieniono: poprawka w tytule

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 3162