Komisja Finansów i Gospodarki | Komisja Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
Komisja Polityki Społecznej i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Polityki Społecznej i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Protokół nr 33/2014 z posiedzenia Komisji Finansów i Gospodarki z dnia 20 marca 2014 r.
Protokół nr 33/2014
z posiedzenia Komisji Finansów i
Gospodarki,
które odbyło się w dniu 20 marca 2014
r.
Posiedzenie odbyło się przy udziale 5 członków Komisji (według
załączonej listy obecności) oraz p. Zofii
Łąckiej – Skarbnika Powiatu, p. Justyny Szulc – Państwowego Powiatowego
Inspektora Sanitarnego w Tucholi, p. Marka Trzpila – przedstawiciela
Powiatowego Lekarza Weterynarii, p. Krzysztofa Kocińskiego – Powiatowego
Inspektora Nadzoru Budowlanego i p. Zenona Poturalskiego – Dyrektora Zarządu
Dróg Powiatowych.
Posiedzeniu przewodniczył p. Marek Boliński – Przewodniczący Komisji.
Tematyka posiedzenia:
- Sprawozdanie z działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w 2013 roku.
- Sprawozdanie z działalności Powiatowego Lekarza Weterynarii w roku 2013.
- Sprawozdanie z działalności Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w roku 2013.
- Analiza materiałów sesyjnych i sprawy bieżące.
p.
J. Szulc – przedstawiła informację. Poinformowała, że nie ma
zwiększenia zachorowań na choroby zakaźne. Nastąpił jedynie wzrost zachorowań
na różyczkę. Dobra sytuacja jest również, jeżeli chodzi o zatrucia bakteryjne i
wirusowe. Są pojedyncze przypadki neuroinfekcji. Od 2012 r. do kompetencji Inspekcji Sanitarnej doszedł
nadzór nad chorobami gruźlicy. W ciągu roku występują pojedyńcze przypadki.
Chorują osoby dorosłe. Osoby prątkujące są poddawane przymusowej
hospitalizacji. Nie rejestrowano zgonów
na choroby zakaźne. Sytuacja epidemiologiczna w 2013 roku była bardzo dobra,
stabilna, bez sytuacji niepokojących. Powiat ma wysokie wskaźniki szczepień
ochronnych. Placówki służby zdrowia wywiązują się ze swoich obowiązków.
Inspekcja sprawuje też nadzór nad warunkami higieny i zaopatrzeniem w wodę. 16 wodociągów
zaopatrywało w dobrą jakościowo wodę pomimo stwierdzonych przekroczeń. Te
przekroczenia nie zostały potwierdzone badaniami kontrolnymi. Na uwagę
zasługuje też to, że te przekroczenia nie stanowiły zagrożenia dla mieszkańców.
Stan obiektów użyteczności publicznej jest zadowalający. Inspekcja prowadzi też
nadzór nad obiektami żywienia i żywnością. Są 474 obiekty. Inspekcja
przeprowadziła ponad 700 kontroli. Było szereg nieprawidłowości, które
powtarzają się corocznie. Wydano 188 decyzji, w tym 37 merytorycznych. Były też
dwie decyzje nakazujące zaprzestania prowadzenia działalności. Nałożono też 22
mandaty karne na kwotę 4.200 zł. W badaniach laboratoryjnych żywności
kwestionowano 7 prób. Inspekcja otrzymuje powiadomienia o produktach, które
należy wycofać z obrotu. Wpłynęło 19 takich powiadomień, z czego 9 produktów
wystąpiło w naszym Powiecie. Sanepid prowadzi nadzór nad warunkami higieny
pracy. Prowadzono postępowania administracyjne w 11 przypadkach w związku ze
złym stanem sanitarnym pomieszczeń i warunków pracy. Obowiązkiem jest też
podejmowanie działań restrykcyjnych w przypadku stosowania dopalaczy. Sytuacja
jest monitorowana na bieżąco. Stan obiektów oświatowych i wypoczynkowych
jest zadowalający. Inspekcja skontrolowała bardzo wysoki odsetek turnusów . Nie
wpływały skargi ani doniesienia na temat
złego stanu sanitarnego. Na podstawie wszystkich danych można stwierdzić, że
stan sanitarny w Powiecie Tucholskim jest zadowalający.
Radni nie mieli pytań, dlatego
Przewodniczący podziękował Pani Inspektor i zamknął ten punkt posiedzenia.
Ad. 2.
p.
M. Trzpil – sprawozdanie zostało przekazane. W porównaniu do roku
poprzedniego wiele rzeczy się nie zmieniło. Na początku były problemy z
zakładami przetwórstwa mięsnego. Został wprowadzony specjalny program „Zero
tolerancji”. Znaleziono dwie sztuki dzików zarażonych afrykańskim pomorem świń.
W związku z możliwością tej choroby uzupełniono magazyny.
p.
Przewodniczący – zapytał, czy nie było więcej przypadków tej choroby.
p.
M. Trzpil – nie ma więcej przypadków. W chwili obecnej ta choroba się
nie rozprzestrzenia.
p.
Starosta – zapytała, jak często dokonuje się kontroli pasz w
gospodarstwach.
p.
M. Trzpil – jest ustalony terminarz kontroli. Raz w roku taka kontrola
się odbywa.
Radni nie mieli więcej pytań,
dlatego Przewodniczący podziękował i zamknął ten punkt posiedzenia.
Ad. 3.
p.
K. Kociński – poinformował, że materiał został przedstawiony i poprosił
o pytania. Dodał, że w 2013 roku było kilka kontroli tematycznych m.in. drogi
gminne i powiatowe.
p.
J. Piechowiak – zapytał, jak się zakończyły te kontrole na drogach.
p.
K. Kociński – stan dróg powiatowych był dobry. Z drogami gminnymi jest
gorzej. Nie są prowadzone wszystkie ewidencje i przeglądy okresowe. Wydali w
związku z tym zalecenia pokontrolne.
p.
J. Piechowiak – zapytał, z czyjej inicjatywy odbywały się te kontrole.
p.
Starosta – Powiat ma obowiązek kontrolować drogi. Zapytała czy
PINB sam ustala kontrolę stanu dróg.
p.
K. Kociński – ustalił plan kontroli na 2013 r. i zaplanował drogi. Inną
rzeczą są zadania Powiatu, a inne zadania PINB. Mówi tu o kontrolach stanu
technicznego. Sprawdzają, czy właściciel spełnia swoje obowiązki, czyli poddaje
obiekty okresowym kontrolom stanu technicznego. Do Nadzoru występują ludzie,
którzy chcą, aby przeprowadzić kontrolę stanu technicznego. Jeżeli taki
właściciel nie ma stosownych opinii to zostanie ukarany. PINB nie ustala kto
zawinił, w przypadku złego stanu technicznego. Obowiązek utrzymania obiektu
spoczywa na właścicielu.
p.
M. Oller – zapytała, czy mieszkańcy zgłaszają uszkodzenia w związku z
ruchem na ul. Warszawskiej i Cegielnianej.
p.
K. Kociński – nie ma takich zgłoszeń. Wcześniej były takie zgłoszenia,
ale zgłaszający zostali ukarani mandatami, ponieważ nie mieli kontroli
okresowych budynków.
p.
M. Oller – zapytała czy domy jednorodzinne mają obowiązek przeprowadzania
kontroli okresowych budynków.
p.
K. Kociński – jest taki obowiązek. Budynki jednorodzinne nie muszą mieć
kontroli rocznych ogólnobudowlanych. Muszą być coroczne kontrole przewodów
kominowych, wentylacyjnych, gazowych, ścieków.
p.
Starosta – stwierdziła, że przydałaby się taka informacja dla
mieszkańców.
Radni
nie mieli dalszych pytań, dlatego Przewodniczący zamknął ten punkt porządku
obrad.
Ad. 4.
Analiza materiałów sesyjnych:
1)
projekt
uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XVIII/193/2012 Rady Powiatu Tucholskiego
z dnia 22 czerwca 2012 r. w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia
porozumienia z Gminą Gostycyn w celu określenia zasad realizacji zadania
pod nazwą „Poprawa i rozwój infrastruktury turystycznej związanej z akwenami
wodnymi poprzez wykonanie trasy turystycznej polegające na budowie ścieżki
pieszo – rowerowej na odcinku Gostycyn - Piła”, zmienionej uchwałą nr
XXXIV/319/2014 Rady Powiatu Tucholskiego z dnia 31 stycznia 2014 r.
p.
Starosta – poinformowała, że Gmina Gostycyn dokonała zmiany tytułu i
musi zostać zmieniona również uchwała.
2)
projekt
uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXIII/310/2013 Rady Powiatu Tucholskiego z
dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie określenia zadań i wysokości środków
finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na
rehabilitację zawodową i społeczną oraz zatrudnianie osób niepełnosprawnych na
rok 2014
p.
Skarbnik – poinformowała, że Powiat otrzymał informację o wysokości
przyznanych środków. Kwota została zwiększona o 195.000 zł. Środki zostały
zwiększone w poszczególnych działach.
p.
M. Oller – zapytała, w jakiej wysokości jest dofinansowanie do turnusów
rehabilitacyjnych.
p.
Starosta - odpowiedziała, że na chwilę obecną dofinansowywane są
turnusy dla dzieci i osób dorosłych ze stopniem znacznym i umiarkowanym według
kolejności wpływu wniosku. Było to w wysokości 50 % dofinansowania.
Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za,
przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała
projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXIII/310/2013 Rady Powiatu
Tucholskiego z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie określenia zadań i
wysokości środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji
Osób Niepełnosprawnych na rehabilitację zawodową i społeczną oraz
zatrudnianie osób niepełnosprawnych na rok 2014.
3)
projekt
uchwały w sprawie zmian budżetu Powiatu Tucholskiego na 2014 r.
p. Skarbnik
– omówiła projekt uchwały. Poinformowała, że dochody i wydatki uległy
zmniejszeniu o kwotę 587.026,15 zł. Po stronie dochodów w dziale 020 Leśnictwo
nastąpiło zwiększenie w wyniku decyzji Wojewody o kwotę 15.684 zł na pokrycie
kosztów związanych z odnowieniem powierzchni leśnej zniszczonej w wyniku trąby
powietrznej. W dziale 600 Transport i łączność dokonuje się zmniejszenia o kwotę 56.192,52 zł . W dziale 700
Gospodarka mieszkaniowa w wyniku decyzji wojewody dokonuje się zwiększenia w
wysokości 30.000 zł na sfinansowanie kosztów sporządzenia operatów szacunkowych
w postępowaniach prowadzonych przez starostów w trybie ustawy. Zwiększenie
spowodowane jest również dotacją z Gminy Śliwice i Gminy Gostycyn z tytułu
pomocy udzielonej na bieżącą działalność jednostki w wysokości 81.537 zł. W
dziale 758 Różne rozliczenia dokonuje się zmniejszenia o kwotę 1.353.883
zł w związku z decyzją o obniżeniu wysokości subwencji oświatowej. W dziale 852
Pomoc społeczna następuje zwiększenie o kwotę 147.000 zł m.in. w związku z
przystąpieniem do realizacji projektu dotyczącego prac konserwatorskich i
restauratorskich. W dziale 853 znalazła się kwota 85.510,17 zł w związku z
realizacją projektu w Urzędzie Pracy. W dziale 900 Gospodarka komunalna i
ochrona środowiska dokonuje się zwiększenia w związku z otrzymaniem środków za
realizację projektu „Borowiackie szlaki” w wysokości 448.218,20 zł. Po stronie
wydatków środki zostały rozdysponowane zgodnie z przeznaczeniem. W związku
ze zmniejszeniem subwencji następuje zmniejszenie środków na wydatkach w dziale
801 Oświata i wychowanie w wysokości 738.000 zł.
p.
Starosta – poinformowała, że do uchwały jest autopoprawka. Powiat otrzymał
promesę na modernizację drogi Tuchola – Tleń w związku z trąbą powietrzną.
Promesa opiewa na kwotę 2.700.000 zł. Udało się to wprowadzić do zmian tej
sesji. Nadleśnictwo Trzebciny zadeklarowało na ten cel 200.000 zł, a Gmina
Cekcyn 130.000 zł. Zarząd podjął też rozmowy z Gminą Śliwice. Jeżeli będzie
decyzja pozytywna to udział środków własnych jeszcze się zmniejszy. Jest to
bardzo korzystne dofinansowanie w
wysokości 80 % całości. Poprosiła o akceptację tego zadania.
p.
Z. Poturalski – przy realizacji tego zadania najważniejsza będzie
nawierzchnia. Chcą uratować jak największą część tej nawierzchni. Zadanie ma
być realizowane od granicy z Powiatem Świeckim do skrzyżowania na Trzebciny.
Koło Nadleśnictwa zostałyby zrobione około 2 kilometry z wymianą
podbudowy. Od Nadleśnictwa w kierunku Wielkiego Gacna byłoby powierzchniowe
utrwalenie. Liczą na uzyskanie korzystnej ceny. Naprawa łącznie obejmowałaby
odcinek 8900 metrów.
p.
Starosta – dodała, że komplet dokumentów należy przedstawić do końca
maja. Jeżeli to nie zostanie dostarczone to środki przepadną.
p.
M. Oller – zapytała o zwiększenie dotacji w dziale Transport i łączność
o kwotę 40.000 zł oraz o zwiększenie w dziale Gospodarka mieszkaniowa o 30.000
zł.
p.
Skarbnik – poinformowała, że dotyczy to środków na chodniki, a wzrost w
dziale Gospodarka mieszkaniowa związany jest z wykupem gruntów pod ścieżki
rowerowe.
p.
M. Oller – znajduje się tam też kwota 429.000 zł. Zapytała czy to dotyczy
projektu Borowiackie Szlaki.
p.
Skarbnik – poinformowała, że to środki z Borowiackich szlaków, które
wpłynęły, a nie były zaplanowane w budżecie.
p.
M. Oller – zmniejszeniu uległa subwencja oświatowa o kwotę 1.350.000
zł. Wprowadzenie projektu drogowego zmusiło do poszukania kwoty 340.000 zł.
Poprosiła o pokazanie w jakich działach i rozdziałach te środki zostały zdjęte.
p.
Skarbnik – poinformowała, że na pokrycie subwencji oświatowej zdjęto
201.353.28 zł z obsługi długu, zdjęto w szkołach kwotę 738.000 zł oraz wpisano
448.218 zł z Borowiackich szlaków. Na inwestycję drogową 260 tysięcy
pochodzi z materiałów i usług w ZDP i 80.000 z funduszu ochrony
środowiska.
p.
Starosta – było we wrześniu spotkanie z dyrektorami, na którym mówiono
o siatce godzin (dane do siatki podawane są przez dyrektorów placówek), o
wagach. Zarząd mówił o zwiększeniu ilości uczniów w oddziałach. Dyrektorzy
powiedzieli wtedy, że zmieszczą się w budżecie i teraz to powtórzyli. Pani
Naczelnik Wydziału poinformowała również, że oświata się zbilansuje. Zarząd
zwracał uwagę, że subwencja może być niższa.
p.
J. Piechowiak – zapytał, czy zmniejszona subwencja nie zaburzy
funkcjonowania oświaty. Gdyby we wrześniu się okazało, że trzeba łączyć klasy i
zwalniać to nie byłoby dobrze. Zapytał, czy te środki będą wystarczające.
p.
Starosta – są potwierdzenia dyrektorów. Program naprawczy przewidywał
zmniejszenie dodatków motywacyjnych. To nie przeszło. Nikt jednak na tym nie
ucierpiał. Największe oszczędności zostały poczynione w samym Starostwie.
p.
M. Oller – zapytała, czy Zarząd bazuje na zapewnieniach dyrektorów, że
oświata wytrzyma. Uważa, że to musi wynikać z wyliczeń.
p.
Skarbnik – poinformowała, że jest o 100 uczniów mniej.
p. M.
Oller – projekt budżetu był omawiany w listopadzie i grudniu. Na
Komisji Rewizyjnej były zapewnienia , że nie będzie zmniejszenia subwencji.
p.
Skarbnik – dodała, że o 30 osób zmniejszyła się ilość uczniów
Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w internacie.
p.
M. Oller – stwierdziła, że to było wiadomo. Padło oświadczenie, że
wystarczy na wynagrodzenia nauczycieli. Takie samo zapewnienie padło przy
uchwalaniu budżetu.
p.
Skarbnik – poinformowała, że jak brakowało na wynagrodzeniach to było
to uzupełniane. Zostaną poczynione na pewno działania, aby połączyć pewne
oddziały. Jednak na pewno nie uda się zaoszczędzić 700.000 zł od września do
grudnia.
p. M. Oller – uważa, że Komisja Edukacji
realnie podchodzi do sprawy.
p.
Starosta – te budżety szkół były przeanalizowane. Jest Powiatowy Zakład
Obsługi i są dyrektorzy szkół. Trzeba będzie dokonywać bieżącej
weryfikacji.
p.
Z. Grugel - przyczyna tkwi w błędnym podejściu funkcjonowania oświaty.
Wielkość środków wynika ze sposobu jej zorganizowania. Nie powinno się mówić
ile oświata potrzebuje, ale stwierdzać, że na oświatę jest tyle i tyle.
Subwencja została zmniejszona o 1.300.000 zł, a z oświaty wycofuje się tylko
700.000 zł. Uważa, że środki z obsługi długu nie powinny być kierowane na ten
cel. Prawidłowo zorganizowana oświata powinna otrzymać parametry jakie ma
spełniać. W przeciwnym razie zawsze będą problemy. Nie można dawać tyle ile
potrzebują tylko tyle ile Powiat może przeznaczyć. Nie można wydać więcej niż
się ma. To posunięcie nie podoba mu się. Zapewnienia dyrektorów to odsuwanie
problemów i trwanie w złej organizacji oświaty.
p.
Starosta – poinformowała, że Zarząd liczył na te środki z Borowiackich
szlaków i planował przeznaczyć je na inwestycję drogową. W 2012 roku
subwencja była obniżona o 2.400.000 zł. Zarząd zaproponował dyrektorem
rozwiązania, które wpłynęły na zwiększenie subwencji.
p.
M. Oller – raz padają zapewnienia, że wystarczy na wynagrodzenia, a z
drugiej strony Pani Skarbnik mówi, że jakby co, to się dołoży.
p.
Starosta – pewne czynniki są niezależne. Jest siatka płac i sztywne
widełki. Pan radny mówi, że fundusz zdrowotny jest zbyt mały.
p.
M. Oller – Panu radnemu chodziło o to, że jest prawo, którego się nie
przestrzega. Jeżeli nie ma pieniędzy, to należy zmienić uchwałę.
p.
J. Piechowiak – z odpowiedzi wynika, że wystarczy środków. Pani
Skarbnik jednak powiedziała, że trzeba będzie dołożyć.
p.
Starosta – co rok dokładamy środki na oświatę.
p.
Z. Grugel – koszty zaczynają się już od arkusza organizacyjnego. To
jest to, co powinno być szkole narzucone.
p.
Starosta – poinformowała, że następne arkusze będą w wakacje i będą
skutkowały od września.
p.
M. Oller – są dwa elementy programu naprawczego. Są to karty pojazdu i wynagrodzenia.
Mówiła, że są zachwiane relacje z programu naprawczego. Za ubiegły rok jest
pula środków i za obecny również. Jest odroczona spłata pożyczki. Zapytała, czy
te wszystkie tytuły się nie zbiegną.
p.
Skarbnik – w ubiegłym roku był zwrot za 540 kart pojazdu. Jednak karty
pojazdu nie były elementami programu naprawczego. Wydatki remontowe w
jednostkach oświatowych wykonano poniżej planu. Wydatki osobowe wykonano
powyżej planu o około 800.000 zł, na co składa się 300.000 zł dodatku
motywacyjnego i 200.000 urlopów na poratowanie zdrowia.
p.
M. Oller – zapytała, jak się w tym budżecie widzą drogi. Czy potrzeby w
drogach są zabezpieczone ?
p.
Z. Poturalski – w oświacie jest projekt budżetu i oświata to otrzymuje.
W drogach planuje 5 mln zł na remonty, a dostaje 70.000 zł. Tyle jest i trzeba
się w tym zmieścić. Nie rozumie, dlaczego nie można zrobić tak samo w szkołach.
p.
J. Piechowiak – dochodzą do niego głosy, że z subwencji zostawały
środki.
p.
Starosta – poinformowała, że zostawały, ale były wykorzystywane np. na
budowę hali sportowej przy ZSLiT.
W wyniku głosowania 4 głosami za, przy 1
głosie przeciwnym i braku głosów wstrzymujących Komisja pozytywnie zaopiniowała
projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Powiatu Tucholskiego na 2014 r.
Komisja w wyniku głosowania 5
głosami za, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się przyjęła
protokół z 33 posiedzenia Komisji.
p.
Z. Grugel – zaproponował, aby Komisja wystąpiła z wnioskiem o usunięcie
z programu sesji punktu 22. Uważa, że ten punkt nie powinien się znaleźć w
porządku obrad sesji. Po zapoznaniu się z materiałami sesyjnymi dochodzi do
wniosku, że Przewodniczący stał się stroną podejmując korespondencję z Wójtem.
To jest absolutne naruszenie Statutu, który mówi, że zadaniem Przewodniczącego
Rady jest wyłącznie organizowanie pracy rady. Przewodniczący nie ma prawa
prowadzenia korespondencji. W paragrafie 15 jest zapis, że rada rozstrzyga
sprawy w drodze uchwał. Nie potrafi sobie wyobrazić, co radni mogliby zrobić w
tym punkcie. Wójt w sposób prawidłowy zwrócił się o poparcie i zajęcie
stanowiska. To sprawa dla Zarządu Powiatu, a nie dla Pana Przewodniczącego. Nie
radni, nie Rada i nie sesja jest od tego. Powinno być wystąpienie Wójta do
Zarządu. Pan Przewodniczący mógłby się zwrócić do Przewodniczącego Zarządu
czując się zobowiązanym do odpowiedzi Panu Wójtowi. Chciałby powstrzymać przed
naruszeniem Statutu.
p.
J. Piechowiak – ma odrębne zdanie w tej sprawie. Przedstawił jaka była
geneza tej sprawy. Do Pana Przewodniczącego wpłynęło pismo od Wójta. Pan
Przewodniczący zadzwonił do niego i zapytał jak się do tego odnieść. W Statucie
znalazł zapisy, co Przewodniczący może. Przewodniczący może zgłaszać inicjatywę
podjęcia uchwały. Jeżeli Przewodniczący ma inicjatywę, aby taką uchwałę
wywołać, to potrzebuje danych. Sprawa dotyczy interesu mieszkańców, a nie
radnych. Przewodniczący jeżeli ma możliwość zainicjowania uchwały to ma też
prawo występować o dane szczegółowe. To wystąpienie to był wspólny pomysł.
Myślał, że jeżeli miałby to być 1 grosz na 1 metrze sześciennym
wody, to nie ma czym zawracać sobie głowy. Jeżeli koszty byłyby znaczące to
można wywołać uchwałę. Radna Anna Ziegler również w tym uczestniczyła. Wspólnie
uzgodnili, że te koszty należy zweryfikować. Zwrócili się do dyrektora ZDP o
wyliczenie i okazało się, że różnica jest pięciokrotna. Nie wie jak to się
dalej rozwija. Jeżeli te koszty są takie jak wyliczone przez ZDP to są to
koszty symboliczne. Przewodniczący chce się tymi informacjami podzielić, a
słyszy, że nie powinien, bo ma ograniczone kompetencje.
p.
Z. Grugel – nie wspominał, że Przewodniczący nie ma inicjatywy
wywoływania uchwał. To nie jest uchwała. Gdyby to była uchwała, to nie
powiedziałby ani słowa. Jutrzejsza sesja nie jest dobrym miejscem na tego typu
rozmowy. Jeżeli Przewodniczący wprowadzi projekt uchwały to w porządku. To jest
propozycja, aby Komisja rozważyła czy taki punkt się powinien znaleźć. Ma prawo
powiedzieć, że nie tą drogą i nie w ten sposób. Jeżeli na Komisji nie uzyska
większości to wniesie o to na sesji jako radny.
p.
M. Oller – Rada może podejmować stanowiska i wtedy można to omówić.
p.
Przewodniczący – stwierdził, że taka informacja może zostać zawarta na
koniec sesji.
p.
Z. Grugel – twierdzi, że ten punkt nie powinien wejść pod obrady. To
nie jest materiał dla Rady.
p.
Starosta – poprosiła, że skoro Pan Piechowiak jest w kontakcie, to
niech wraz z Panem Przewodniczącym zdecyduje o tym. Do Zarządu wpłynęła
równolegle taka korespondencja. Było spotkanie z kierownikiem Kamionki oraz z
Panem Rylem z ZDP. Wszystko zostało omówione i wytłumaczone.
p.
M. Oller – zapytała, czy gdyby Komisja Rolnictwa chciała dołączyć
informację na temat pomoru świń, to czy to jest ważne dla Rady.
p.
J. Piechowiak – poinformował, że skonsultuje się z Panem
Przewodniczącym.
p.
M. Oller – odnośnie opłat można podnieść temat wysokości, ale przy
drogach wojewódzkich.
p.
Z. Grugel – za chwilę zostanie odczytany jako ten, który nie chce tej
nitki. O tej samej sprawie rozmawia Zarząd i Przewodniczący Rady. Jako radny
bardzo prosi o wycofanie tego, bo na tym etapie jest to b bezprzedmiotowe.
p.
J. Piechowiak – po tym, co wyliczył Pan Łapka był za zmianą uchwały.
Przy opłatach wyliczonych przez ZDP sytuacja wygląda inaczej.
Radni nie mieli dalszych uwag i pytań,
dlatego Przewodniczący zamknął ten punkt porządku posiedzenia.
Na tym zakończono protokół.
Protokołowała: Przewodniczący Komisji
Elżbieta Damasiewicz Marek Boliński
metryczka
Wytworzył: Elżbieta Damasiewicz (20 marca 2014)
Opublikował: Elżbieta Damasiewicz (24 czerwca 2014, 08:30:45)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1521