XXXVIII sesja Rady Powiatu Tucholskiego



Informacja o sposobie realizacji interpelacji złożonych
podczas XXXVIII sesji   Rady Powiatu Tucholskiego
w dniu 2 lipca 2010 roku
Radny Andrzej Pruszak
  • chciałby poprzez Zarząd zwrócić się do wójtów, burmistrza i poprzez media do mieszkańców o sprawdzenie numeracji budynków, tak aby się nie powtarzały, a brakujące, aby uzupełnić. Szczególnie chodzi o dojazd karetek. Są sytuacje, że jest podana miejscowość i numer domu, a karetka podjeżdża i to jest ten numer tylko, że jest drugi taki sam numer. Chodzi o to, aby liczby się nie powtarzały;
W tej sprawie zostało wystosowane pismo do wójtów gmin powiatu tucholskiego oraz do Burmistrza Tucholi. Do dnia przygotowywania materiału wpłynęła odpowiedź z Gminy Cekcyn z informacją, że sytuacje takie nie powinny mieć miejsca, ale będzie to poddane weryfikacji przez sołtysów. w Tucholi dojazd karetek pod blok bywa bardzo utrudniony lub nie ma go w ogóle;
W tej sprawie wpłynęła także odpowiedź ze Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko -Własnościowej w Tucholi, że budynki posiadają oznaczenia, a poza tym są prowadzone działania by przy okazji wymiany domofonów dodatkowo oznakować wejścia informacjami o numerach mieszkań. Ponadto przy okazji prowadzonych innych prac są poszerzane wjazdy do szerokości 2,5 m. Problemem są niewłaściwe zaparkowane pojazdy i konieczność egzekwowania tego przez Policję, co będzie możliwe po wejściu w życie przepisów w tym zakresie.

Radny Wojciech Kociński
  • prosi o nagrody dla sportowców. Czwartki lekkoatletyczne i w konsekwencji udział w pucharze Europy - 3 młodych sportowców Dominika Grzelak po raz trzeci, Karolina Urban i Piotr Narloch.  W finale czwartków lekkoatletycznych zajęli pierwsze miejsce, na Pucharze Europy Karolina Urban i Piotr Narloch zajęli I miejsce, a Dominika Grzelak - II miejsce. Następna nagroda za drugie miejsce w Mistrzostwach   Polski   w   kręglach   klasycznych   seniorów   -   pani   Dorota Januszewska.   Kolejna   nagroda  za  drużynowe  Mistrzostwa  Polski  Juniorów Młodszych Kobiet - Marta Czamajło, Anna Hajzer, Magda Kowalska, Katarzyna Wegner, Joanna Grzegorz - zajęły III miejsce. III miejsce w kategorii juniora młodszego na Mistrzostwach Polski mężczyzn zdobyli Błażej Krygier, Mateusz Knitter, Mariusz Wolszleger, Jarosław Przytarski, Leszek Gierszewski. Trenerami tych dwóch drużyn są: pani Ewa Iwicka i pan Andrzej Schmidt;
W tej sprawie przekazano informację, że Starosta stara się wręczać na bieżąco nagrody sportowcom z naszego powiatu, którzy odnoszą sukcesy, a w najbliższym czasie również uhonoruje te osoby, które nie zostały jeszcze uhonorowane.
  • mieszkańcy ulicy Czarna Droga, szczególnie domów położonych najbliżej torów kolejowych zwracają uwagę na problem powrócił i związany jest z pociągami PCC Arriva i ich nocnym funkcjonowaniem. Zimą składał taki wniosek, że te pociągi pracują całą noc. Wtedy była odpowiedź, że one grzeją silniki bo jest taka potrzeba. Uważa, że latem nie ma potrzeby grzania silników, a pociągi hałasują. Tam są rodziny z małymi dziećmi i jest problem, bo nie można otworzyć okien, bo nie da się spać;
W tej sprawie wystąpiono do Firmy PCC RAIL S.A. Jak poinformował przewoźnik, w Tucholi kończą bieg pociągi o godz. 21:59,22:20,0:19, a rozpoczynają bieg pociągi o godz. 3:42,4:30,4:45. Po przyjeździe do Tucholi pociągi muszą wykonać manewry wstawiając pojazdy na tory postojowe, gdzie dokonywane są czynności techniczno - technologiczne związane ze sprzątaniem, a więc jest to wykonywane z włączonym oświetleniem. Pojazdy są wyłączone w tym czasie z pracy i podłączone do zasilania z zewnątrz. Jest to udokumentowane na rejestratorach w pojazdach.  Czynności te ograniczone są do minimum. Po wykonaniu tych czynności należy wykonać manewry dla odpowiedniego przygotowania składów na wyjazd pojazdów  (zestawienie w określonej kolejności i wyjazd z torów bocznicowych i wyjazd na tory przyperonowe). Biorąc   pod   uwagę   zbliżone   godziny   odjazdów   pociągów,   silniki   spalinowe uruchamiane są o godzinie 3:00 i jednym ruchem manewrowym wstawiane są na perony. W krawędziach przyperonowych ponownie silniki są wyłączone z pracy. Przewoźnik jest świadomy, że jest to uciążliwe, jednak pragnie zwrócić uwagę na fakt, iż pojazdy przygotowywane w nocy są po to, aby w ciągu dnia mogły służyć mieszkańcom całego województwa. Ponadto firma informuje, że nie było możliwości ulokowania się w innym miejscu i mile widziana byłaby pomoc ze strony samorządu oraz informuje, że po wygranym przetargu zorganizuje spotkanie w tej sprawie, gdyż wtedy możliwości firmy w tym zakresie będą większe.
  • następna interpelacja dotyczy Orlika 2012. W środę spadł deszcz. Na poprzedniej sesji pytał o Orlika i była sugestia, że będzie przeprowadzona renowacja, spulchnianie i uzupełnienie granulatem. Z tego co wie zostało to zrobione. Miał nastąpić cud i woda miała nie stać. Niestety tak się nie stało. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to służy zdjęciami. Dla porównania Orlik nasz i dwie minuty później Orlik gminny. Tutaj można grać w piłkę wodną bądź kąpać się, a tam nie ma śladu wody. Myśli, że czas się zabrać za to już konkretnie, albo w jedną, albo w drugą stronę. Mówiliśmy, że trzeba złożyć konkretne pismo do wykonawcy. Wykonawca dał odpowiedź, że po przeprowadzeniu takiego zabiegu problem będzie rozwiązany. Wie, że woda schodzi po pięciu godzinach i stoi tylko w kole na środku boiska, ale nadal stoi. Coś musi być nie tak z tym odwodnieniem, skoro na jednym boisku wody nie ma, a na drugim stoi. Trzeba się za to zabrać. We wrześniu przygotuje takie ogólne zestawienie jak wyglądały wszystkie jego interpelacje i będzie można się zorientować jak to wszystko wygląda. Chciałby, aby we wrześniu nie było już tematu Orlika; 
W tej sprawie przekazano informację, że musi zostać wyjaśnione, jaka jest przyczyna takiej sytuacji i takie działania będą czynione. Następnie w uzupełnieniu przekazano informację, że już w trakcie realizacji tej inwestycji został zauważony problem odwodnienia. Woda stała na boisku jeszcze przez rozłożeniem maty z trawą. Wobec tego wykonawca wykonał drugie odwodnienie - w tzw. „zakosy" - i jest ono zgodne ze sztuką melioracyjną, jaka wykonuje się na gruntach rolnych.
Mimo, że na płycie boiska funkcjonowały dwa systemy odwodnienia niezależne od siebie, to i tak odpływ wody z boiska trwał od 2 do 5 godzin, w zależności od intensywności opadów. W związku z powyższym podjęto działania na przełomie lipca 1 sierpnia 2010 i złożono trzeci system odwadniający tzw. liniowy w postaci korytek ściekowych wzdłuż krawężnika na skraju boiska. W trakcie tych prac ustalono, iż główna rura odprowadzająca wodę z tzw. drugiego odwodnienia na granicy boiska i z terenu przyległego do boiska pokrytego polbrukiem jest źle ułożona. Taki błąd był brany pod uwagę, lecz nie było wiadomo, w którym miejscu to mogło występować. To uchybienie zostało poprawione, natomiast korytka dwiema rurami karbowanymi podłączono do rury głównej. W miedzy czasie również uporządkowano sprawę odprowadzenia wody ze studni chłonnej, która zlokalizowana jest na placu utwardzonym przed boiskiem i trybunami. Aktualnie trwają rozmowy i wymiana korespondencji, co do poprawienia prac wykonanych w ostatnim czasie (ułożenia korytek, polbruku oraz wyrównania poziomu trawy), gdyż są uwagi, co do solidności ich wykonania.
  • ostatnia interpelacja to nawiązanie do interpelacji z poprzedniej sesji w sprawie wpisania do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego drogi 1014 Bladowo - Żalno. Dostał odpowiedź „ w celu możliwości pozyskania środków na remont czy budowę lepszej    nawierzchni    informuję,    że    Zarząd    rozważy    ten    wniosek    przy opracowywaniu planów inwestycji drogowych, mając na względzie możliwości pozyskania środków na ten cel". Wydaje mu się, że sama możliwość wpisania do WPI nie wiąże się z jakimiś konsekwencjami, że trzeba znaleźć na daną chwilę możliwość pozyskania środków. Jak kiedyś pani Skarbnik powiedziała w WPI znajdują się różne rzeczy i to jest możliwość w konsekwencji starania się o środki. Jedno drugiego nie wyklucza i prosiłby o wpisanie tej inwestycji do WPI;
W tej sprawie przekazano informację, że Zarząd Powiatu planuje przedstawić w miesiącu wrześniu zmiany do planu inwestycji, a wnioskowana droga może zostać uwzględniona. Na dzień przygotowania materiału Zarząd podjął decyzję o ogłoszeniu przetargów na wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy drogi 1014C Bladowo - Żalno. Wykonanie dokumentacji projektowej jest podstawą do podjęcia dalszych działań w zakresie możliwości pozyskania środków na ten cel.

Radna Dorota Gromowska
  • chciałaby otrzymać na piśmie od Zarządu Powiatu ostateczne informacje co do terminu wykonania odwodnienia w Małym Gacnie. Sprawa trwa już kilka lat. Wie, że jest robiony projekt;
W tej sprawie przekazano informację, że projekt wykonania odwodnienia musiał być zrobiony w związku z nie wyrażeniem zgody przez właściciela posesji, dla której brak odwodnienia stanowi największy problem odprowadzenia wody do studni chłonnej przez jego posesję. Ponieważ kosztorys tego zadania jest bardzo wysoki, obecnie trwają poszukiwania wykonawcy i rozwiązań, które pozwolą zrealizować to zadanie możliwie najtaniej. Na dzień przygotowywania materiału zadanie to zostało zrealizowane.

Radna Aleksandra Kabat
  • odniosła się do interpelacji pana Kocińskiego i prosi Zarząd,  aby wyjaśnił konkretnie sprawę Orlika. Z tego co słucha wybudowanie tego Orlika nie jest już chlubą, tylko na każdej sesji słyszymy, że tam jest coś nie tak. Trudno jest jej dokładnie się zorientować o co chodzi,  dlatego prosi o dokładne informacje dzisiaj, albo na kolejnej sesji;
Odpowiedzi udzielono podczas sesji oraz przekazano informację jw. w odpowiedziach na interpelacje Radnego Wojciecha Kocińskiego.

  • druga   interpelacja  dotyczy  następnej  sztandarowej  inwestycji  czyli  Szpitala Tucholskiego. Słyszy się od mieszkańców bardzo często uwagi dotyczące jakości świadczenia usług. Konkretnie chodzi tutaj o laboratorium. Ma zapytanie czy wpłynęły kiedykolwiek jakieś skargi na działalność laboratorium;
Odpowiedzi udzielono podczas sesji.

Radna Krystyna Koczwara
  • wróciła   do   rozkładu jazdy   autobusów   latem   na  przykładzie   miejscowości Ludwichowo w Gminie Cekcyn. Miejscowość ta liczy około 100 mieszkańców. W lipcu i sierpniu nie kursuje tu żaden autobus. Autobusy kursują tylko w dni nauki szkolnej. Jeśli utrzymanie tych kursów latem jest zbyt kosztowne, to czy lepiej nie pomyśleć o kursach do Tucholi i z powrotem chociaż dwa razy w tygodniu. Ma zdjęcie tego rozkładu jazdy, gdzie od 27 czerwca żaden autobus z tej miejscowości  nie  kursuje.   To  martwi pacjentów,   bo  starsi  ludzie  nie  mają możliwości dojechania do Tucholi.
W tej sprawie wystąpiono do PKS i zaproponowano utworzenie linii autobusowej Tuchola-Cekcyn-Zielonka-Zdroje-Ludwichowo-Trzebciny-Tleń-Osie, która mogłaby służyć przede wszystkim pracownikom, uczniom (w tym dojeżdżającym na praktyki), a także innym zainteresowanym klientom, także osobom starszym. Otrzymano odpowiedź od PKS, które nie widzi możliwości utworzenia zaproponowanej linii jeżeli nie będzie potwierdzenia, że będą osoby chętne do korzystania z zaproponowanego połączenia. PKS nie widzi możliwości realizowania połączeń na obecnej linii w okresie wakacyjnym, ze względu na zbyt mała liczbę podróżnych i wpływy z biletów nie pokrywają kosztów eksploatacyjnych. W związku z powyższym wystąpiono Wójta Gminy Osie o rozpoznanie kwestii liczby osób chętnych do korzystania z zaproponowanego połączenia na terenie Gminy Osie.


                                                                       Zarząd Powiatu Tucholskiego


Odpowiedzi udzielone podczas sesji znajdują się w punkcie 20 str. 26 protokołu z XXXVIII sesji Rady Powiatu Tucholskiego, który znajduje się tutaj.

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Tucholskiego (8 września 2010)
Opublikował: Elżbieta Damasiewicz (31 sierpnia 2011, 12:52:57)

Ostatnia zmiana: Elżbieta Damasiewicz (1 września 2011, 09:32:09)
Zmieniono: poprawiono omyłkę pisarską

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2965