Komisja Finansów i Gospodarki | Komisja Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
Komisja Polityki Społecznej i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Polityki Społecznej i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
29
Protokół
nr 29/2009
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,
które odbyło się w dniu 27 października 2009 r.
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,
które odbyło się w dniu 27 października 2009 r.
Obecni według
listy obecności oraz zaproszeni goście: Obecni według listy obecności oraz
zaproszeni goście: p. Edward Mielcarski– Kierownik BP ARiMR, p. Joanna Jastak –
Rejonowy Zespół Doradców w Tucholi Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa
Rolniczego w Minikowie, p. Stanisław Rzepiński – p. o. Naczelnika Wydziału
Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska.
Tematyka posiedzenia:
1. Informacja z działalności Rejonowego Zespołu Doradców w Tucholi Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie
2. Informacja z działalności Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
3. Analiza materiałów sesyjnych i sprawy bieżące.
Przewodnicząca powitała gości i zebranych członków Komisji.
Ad. 1
Przewodnicząca poprosiła o zabranie głosu Panią Joannę Jastak z Rejonowego Zespołu Doradców w Tucholi.
p. J. Jastak – przedstawiła informację z działalności biura (informacja w załączeniu do oryginału protokołu).
p. S. Kożuch – gdzie odbywają się szkolenia dotyczące stosowania oprysków?
p. J. Jastak – takie szkolenia odbywają się tam, gdzie jest taka potrzeba.
Ad. 2
Przewodnicząca poprosiła Edwarda Mielcarskiego o przedstawienie informacji z działalności Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Tucholi.
p. E. Mielcarski – jest ok.1% mniej wniosków o przyznanie dopłaty bezpośredniej (2582). Jeżeli chodzi o ONW też mniej (2228). Wnioski o dofinansowanie w ramach wspierania gospodarstw rolnośrodowiskowych realizowane 368 i 108 na lata 2007-2013 z rozpoczęciem programu w 2008 roku, a w tym roku 45 rolników złożyło wnioski z rozpoczęciem realizacji w 2009 roku. Wpłynęło 37 wniosków na usługi doradcze i gospodarstwa leśnego –tu jest małe zainteresowanie. Korzystamy z tego, że jest ODR. Z roku na rok jest coraz mniej błędów i mniej wezwań. Na dzień 30 września br. wnioski o płatności obszarowe i ONW zostały zatwierdzone i ok. 90% rolnośrodowiskowych. W ubiegłym roku było to szybciej, a w tym roku została wydana spora część decyzji ONW, ok. 80%, i część przelewów jest już realizowana. Całość ok. 4mln zł.
W kwestii płatności obszarowych nie wydajemy decyzji. Wzrasta jednolita płatność obszarowa, która jest finansowana ze środków unijnych, ale mniej niż w starej unii. Wysokość zależy od kursu EURO – 4,23 jest teraz i będzie wyższa niż rok temu. Płatność uzupełniająca i zwierzęca są finansowane z budżetu i musi zostać wydany akt określający te wysokości. Dopiero wtedy będzie możliwe wydawanie decyzji w tym zakresie. Przewidujemy, że ok. 60% płatności zostanie zrealizowanych do końca grudnia. Decyzje dotyczące gospodarstw rolnośrodowiskowych kontynuowanych decyzje do końca listopada, a nowe wnioski do końca marca. W kwestii gospodarstw niskotowarowych rolnicy otrzymają płatność raz w roku przez 3 lata. Następnie muszą złożyć oświadczenie o realizacji przedsięwzięć i jeżeli nie zrealizują założonych celów, to w 4 roku będą mieli wstrzymane płatności. Nie ma tu zwrotu. Co do zasady wzajemnej zgodności, to dotyczy to głównie rejestracji identyfikacji zwierząt. Niektóre gospodarstwa zostały wytypowane do kontroli - ok. 70 gospodarstw, 20 już skontrolowano. Kontrole są zlecane na zewnątrz, a jest także własna komórka kontroli. Kontrole wzajemnej zgodności są przeprowadzane przez Inspekcję Weterynaryjną.
p. S. Kożuch - jeżeli nie było kontroli to nie mam decyzji ONW.
p. E. Mielcarski - rzeczywiście jeżeli gospodarstwo jest wytypowane do kontroli to są opóźnienia w wydaniu decyzji ONW.
p. P. Broszkiewicz- odnośnie rent strukturalnych są informacje na stronie o zmianach.
p. E. Mielcarski- te zmiany są planowane, ale jeszcze trudno o tym mówić. Może to jeszcze ulec zmianie. Wnioski będą przyjmowane na przełomie roku.
p. K. Łukaszewicz - w przypadku, gdy nie ma zgodności to są obniżane płatności. O ile? Czy rolnicy mogą przez agencję zamawiać kolczyki czy sami?
p. E. Mielcarski- obniżenie o 1- 3%. Nie sądzę, żeby to wzrastało, bo jeżeli rolnik raz ma kontrolę to w przyszłym roku raczej nie powinien mieć tych samych problemów, chyba, że podejrzewa się działanie celowe to do 25% może być obniżona płatność. W kwestii kolczyków są wyłożone oferty i rolnik zamawia sam. Jeżeli kolczyki odpadają to są zgłaszane reklamacje do producenta.
Ad. 3
Poruszono następujące sprawy bieżące:
Przewodnicząca - rolnicy skarżą się w sprawie zaświadczeń o stanie zdrowia, że są płatne. Były też sygnały, że są konieczne czasami 3 zaświadczenia. Zaprosiłam Powiatowego Lekarza Weterynarii, ale niestety nie mógł uczestniczyć, ale przekazał pismo.
Przewodnicząca odczytała pismo Powiatowego Lekarza Weterynarii (w załączeniu do oryginału protokołu).
p. K. Łukaszewicz- Tygodnik Tucholski narobił zamieszania dotyczącego opłat, gdyż opublikował cennik, a była to propozycja, która jeszcze nie obowiązywała. Sytuacja wygląda tak, że jeżeli następuje sprzedaż bezpośrednio do zakładów mięsnych to wystarczy 1 zaświadczenie, a jeśli jest to punkt skupu to koszt drugiego badania tych sztuk ponosi właściciel punktu skupu. Świadectwo zdrowia do 15 sztuk- 17 zł, powyżej 15 +1 zł za każdą kolejną sztukę.
Przewodnicząca - jak wygląda kwestia kosztów dojazdu?
p. K. Łukaszewicz- zostaje to w sumieniach wystawiających zaświadczenia, ale staramy się wystawiać je po drodze i opłat zwykle nie pobieramy chyba, że musimy jechać specjalnie. To, że rolnik płaci za 3 świadectwa to nieprawda.
W sprawie projektu uchwały dotyczącego zmian budżetu Powiatu Tucholskiego na 2009 rok:
p. P. Broszkiewicz - dotyczą przesunięcia środków oraz zmniejszenia dochodów w wyniku decyzji wojewody, a także zwiększenia dochodów w wyniku wypracowania dochodów ponadplanowych. Zmiana dotyczy także z drogi w Śliwicach
W wyniku głosowania Komisja pozytywnie (3-0-1) zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Tucholskiego na 2009 r.
W wyniku głosowania Komisja pozytywnie (3-0-1) zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego dla Powiatu Tucholskiego na lata 2007-2010.
W sprawie projektu uchwały dotyczącego zmiany regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tucholskiego głos zabrali:
p. P. Broszkiewicz - zmiana w wyniku wniosku nadzoru wojewody i dotyczy m. in. dodatków funkcyjnych.
W wyniku głosowania Komisja pozytywnie (4-0-0) zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia zadań i wysokości środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zatrudnienie i rehabilitację społeczną osób niepełnosprawnych.
W sprawie projektu uchwały dotyczącego zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tucholi głos zabrali:
p. P. Broszkiewicz - odbyła się konsultacja z naczelnikami i z Zarządem. Ponadto na ostatnim posiedzeniu Zarządu autopoprawka dotycząca przewodniczącego Powiatowego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności oraz realizacji zadań przez pracowników, które należą bezpośrednio do kompetencji starosty.
p. A. Kabat - co z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami i Zasobami Przyrody z czego wynika to ponowne połączenie?
p. S. Rzepiński - to wyniknęło z kontroli Najwyższej Izby Kontroli.
p. K. Łukaszewicz – w kwestii Powiatowego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności powinno być ujednolicone, a nie część pod starostę a część pod wicestarostę. Ponadto chciałbym złożyć wniosek do Zarządu: jeżeli na Komisjach jest omawiany schemat organizacyjny, to w posiedzeniach powinien uczestniczyć, ktoś kto go omówi.
W wyniku głosowania Komisja pozytywnie (2-0-2) zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tucholi.
Poruszono następujące sprawy bieżące:
p. S. Rzepiński- Pani Dorota Gromowska zgłosiła wniosek w sprawie cieków. Starosta wystąpił do Marszałka w tej sprawie. Pan Wicestarosta spotkał się w Urzedzie Marszałkowskim z przewodniczącym ZMiUW i po rozmowach zostały uzgodnione kwestie melioracyjne. Jest możliwość sfinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej likwidacji tam bobrów po uzyskaniu zgody Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody. Wiosna zostaną przeprowadzone także prace konserwacyjne m. in. Kicz na terenie gmin Tuchola i Kęsowo oraz Wutrych na terenie gminy Kęsowo. Jest problem z Szumionką, która jest zarośnięta oraz Prusiną w gminie Śliwice. Jest tam jest problem z wędkarzami oraz Śliwiczką na terenie gminy Śliwice. Ponadto zostały zakończone prace dotyczące urządzania lasów. Koszt całości to ok. 300 tys. zł. Jest to plan na lasy na 10 lat.
p. K. Łukaszewicz- nadzór nad lasami prywatnymi jest zlecony nadleśnictwom?
p. S. Rzepiński - jest to zlecone lasom i są pracownicy w nadleśnictwach to realizują, a powiat to kontroluje. Gdyby powiat to robił, to byłoby to drogie działanie. My mamy najniższe stawki w okolicy. Po zakończeniu prac urządzeniowych lasów zaproponowaliśmy podwyższenie stawki z 13 na 18. Będzie to w projekcie budżetu na 2010r. Przez 5 lat nie było podwyżki.
Przewodnicząca – proponuję, aby tematem naszej debaty były spółki wodne i likwidacja PFOŚiGW.
p. S. Rzepiński- będzie likwidacja tego funduszu i będą to środki nieznaczone. Proponuję, żeby utrzymać dotacje dla spółek wodnych.
p. A. Kabat - uzyskałam odpowiedź z Powiatowego Urzędu Pracy dotyczącą spółek. Z tej odpowiedzi wynika, że wg prawa unijnego spółki prowadzą działalność gospodarczą. Myślę, że zaprosimy Panią Dyrektor PUP na naszą debatę i poprosimy o informację na ten temat.
p. S. Kożuch – mam pytania czy są realizowane odstrzały?
p. S. Rzepiński - są decyzje, ale brak chętnych myśliwych.
p. P. Broszkiewicz - czy będzie zamknięta oczyszczalnia ścieków w Gostycynie?
p. S. Rzepiński - były zgłoszenia, że są awarie, była kontrola. Gdy będą wyniki prawdopodobnie trzeba będzie podjąć działania w kierunku zamknięcia.
p. A. Kabat - co ze sprawą dotyczącą własności instalacji kanalizacyjnej, gdzie nastąpił wyciek? Czy wójt wystąpił do ANR z problemem własności?
p. S. Rzepiński- Trudno powiedzieć czy jest to ustalone. Nikt się nie przyznaje do własności tej instalacji. Teraz pierwszym problemem jest ewentualne zamknięcie oczyszczalni.
p. A. Kabat - mam pytanie dotyczące gospodarstwa w Kamienicy: Czy produkcja jest tam właściwie prowadzona?
p. K. Łukaszewicz - jest wszystko zgodnie z normami, choć może nie jest to wszystko estetyczne.
Komisja zdecydowała jednogłośnie o skierowaniu wniosku do Zarządu o przeznaczenie środków na spółki wodne w wysokości nie pomniejszonej niż w poprzednich latach z PFOŚiGW i na inne zadania, które były realizowane z tego funduszu.
p. S. Rzepiński – chciałbym poinformować, że jest przygotowana mapa numeryczna na terenie gmin Tuchola i Lubiewo. Całości się nie uda zrealizować w terminie, bo brak firm chętnych do zrealizowania.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.
Na tym zakończono protokół.
Protokołowała: Przewodnicząca Komisji
Katarzyna
Puczyńska
Aleksandra Kabat
Tematyka posiedzenia:
1. Informacja z działalności Rejonowego Zespołu Doradców w Tucholi Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie
2. Informacja z działalności Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
3. Analiza materiałów sesyjnych i sprawy bieżące.
Przewodnicząca powitała gości i zebranych członków Komisji.
Ad. 1
Przewodnicząca poprosiła o zabranie głosu Panią Joannę Jastak z Rejonowego Zespołu Doradców w Tucholi.
p. J. Jastak – przedstawiła informację z działalności biura (informacja w załączeniu do oryginału protokołu).
p. S. Kożuch – gdzie odbywają się szkolenia dotyczące stosowania oprysków?
p. J. Jastak – takie szkolenia odbywają się tam, gdzie jest taka potrzeba.
Ad. 2
Przewodnicząca poprosiła Edwarda Mielcarskiego o przedstawienie informacji z działalności Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Tucholi.
p. E. Mielcarski – jest ok.1% mniej wniosków o przyznanie dopłaty bezpośredniej (2582). Jeżeli chodzi o ONW też mniej (2228). Wnioski o dofinansowanie w ramach wspierania gospodarstw rolnośrodowiskowych realizowane 368 i 108 na lata 2007-2013 z rozpoczęciem programu w 2008 roku, a w tym roku 45 rolników złożyło wnioski z rozpoczęciem realizacji w 2009 roku. Wpłynęło 37 wniosków na usługi doradcze i gospodarstwa leśnego –tu jest małe zainteresowanie. Korzystamy z tego, że jest ODR. Z roku na rok jest coraz mniej błędów i mniej wezwań. Na dzień 30 września br. wnioski o płatności obszarowe i ONW zostały zatwierdzone i ok. 90% rolnośrodowiskowych. W ubiegłym roku było to szybciej, a w tym roku została wydana spora część decyzji ONW, ok. 80%, i część przelewów jest już realizowana. Całość ok. 4mln zł.
W kwestii płatności obszarowych nie wydajemy decyzji. Wzrasta jednolita płatność obszarowa, która jest finansowana ze środków unijnych, ale mniej niż w starej unii. Wysokość zależy od kursu EURO – 4,23 jest teraz i będzie wyższa niż rok temu. Płatność uzupełniająca i zwierzęca są finansowane z budżetu i musi zostać wydany akt określający te wysokości. Dopiero wtedy będzie możliwe wydawanie decyzji w tym zakresie. Przewidujemy, że ok. 60% płatności zostanie zrealizowanych do końca grudnia. Decyzje dotyczące gospodarstw rolnośrodowiskowych kontynuowanych decyzje do końca listopada, a nowe wnioski do końca marca. W kwestii gospodarstw niskotowarowych rolnicy otrzymają płatność raz w roku przez 3 lata. Następnie muszą złożyć oświadczenie o realizacji przedsięwzięć i jeżeli nie zrealizują założonych celów, to w 4 roku będą mieli wstrzymane płatności. Nie ma tu zwrotu. Co do zasady wzajemnej zgodności, to dotyczy to głównie rejestracji identyfikacji zwierząt. Niektóre gospodarstwa zostały wytypowane do kontroli - ok. 70 gospodarstw, 20 już skontrolowano. Kontrole są zlecane na zewnątrz, a jest także własna komórka kontroli. Kontrole wzajemnej zgodności są przeprowadzane przez Inspekcję Weterynaryjną.
p. S. Kożuch - jeżeli nie było kontroli to nie mam decyzji ONW.
p. E. Mielcarski - rzeczywiście jeżeli gospodarstwo jest wytypowane do kontroli to są opóźnienia w wydaniu decyzji ONW.
p. P. Broszkiewicz- odnośnie rent strukturalnych są informacje na stronie o zmianach.
p. E. Mielcarski- te zmiany są planowane, ale jeszcze trudno o tym mówić. Może to jeszcze ulec zmianie. Wnioski będą przyjmowane na przełomie roku.
p. K. Łukaszewicz - w przypadku, gdy nie ma zgodności to są obniżane płatności. O ile? Czy rolnicy mogą przez agencję zamawiać kolczyki czy sami?
p. E. Mielcarski- obniżenie o 1- 3%. Nie sądzę, żeby to wzrastało, bo jeżeli rolnik raz ma kontrolę to w przyszłym roku raczej nie powinien mieć tych samych problemów, chyba, że podejrzewa się działanie celowe to do 25% może być obniżona płatność. W kwestii kolczyków są wyłożone oferty i rolnik zamawia sam. Jeżeli kolczyki odpadają to są zgłaszane reklamacje do producenta.
Ad. 3
Poruszono następujące sprawy bieżące:
Przewodnicząca - rolnicy skarżą się w sprawie zaświadczeń o stanie zdrowia, że są płatne. Były też sygnały, że są konieczne czasami 3 zaświadczenia. Zaprosiłam Powiatowego Lekarza Weterynarii, ale niestety nie mógł uczestniczyć, ale przekazał pismo.
Przewodnicząca odczytała pismo Powiatowego Lekarza Weterynarii (w załączeniu do oryginału protokołu).
p. K. Łukaszewicz- Tygodnik Tucholski narobił zamieszania dotyczącego opłat, gdyż opublikował cennik, a była to propozycja, która jeszcze nie obowiązywała. Sytuacja wygląda tak, że jeżeli następuje sprzedaż bezpośrednio do zakładów mięsnych to wystarczy 1 zaświadczenie, a jeśli jest to punkt skupu to koszt drugiego badania tych sztuk ponosi właściciel punktu skupu. Świadectwo zdrowia do 15 sztuk- 17 zł, powyżej 15 +1 zł za każdą kolejną sztukę.
Przewodnicząca - jak wygląda kwestia kosztów dojazdu?
p. K. Łukaszewicz- zostaje to w sumieniach wystawiających zaświadczenia, ale staramy się wystawiać je po drodze i opłat zwykle nie pobieramy chyba, że musimy jechać specjalnie. To, że rolnik płaci za 3 świadectwa to nieprawda.
W sprawie projektu uchwały dotyczącego zmian budżetu Powiatu Tucholskiego na 2009 rok:
p. P. Broszkiewicz - dotyczą przesunięcia środków oraz zmniejszenia dochodów w wyniku decyzji wojewody, a także zwiększenia dochodów w wyniku wypracowania dochodów ponadplanowych. Zmiana dotyczy także z drogi w Śliwicach
W wyniku głosowania Komisja pozytywnie (3-0-1) zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Tucholskiego na 2009 r.
W wyniku głosowania Komisja pozytywnie (3-0-1) zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego dla Powiatu Tucholskiego na lata 2007-2010.
W sprawie projektu uchwały dotyczącego zmiany regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Powiatu Tucholskiego głos zabrali:
p. P. Broszkiewicz - zmiana w wyniku wniosku nadzoru wojewody i dotyczy m. in. dodatków funkcyjnych.
W wyniku głosowania Komisja pozytywnie (4-0-0) zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia zadań i wysokości środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zatrudnienie i rehabilitację społeczną osób niepełnosprawnych.
W sprawie projektu uchwały dotyczącego zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tucholi głos zabrali:
p. P. Broszkiewicz - odbyła się konsultacja z naczelnikami i z Zarządem. Ponadto na ostatnim posiedzeniu Zarządu autopoprawka dotycząca przewodniczącego Powiatowego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności oraz realizacji zadań przez pracowników, które należą bezpośrednio do kompetencji starosty.
p. A. Kabat - co z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami i Zasobami Przyrody z czego wynika to ponowne połączenie?
p. S. Rzepiński - to wyniknęło z kontroli Najwyższej Izby Kontroli.
p. K. Łukaszewicz – w kwestii Powiatowego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności powinno być ujednolicone, a nie część pod starostę a część pod wicestarostę. Ponadto chciałbym złożyć wniosek do Zarządu: jeżeli na Komisjach jest omawiany schemat organizacyjny, to w posiedzeniach powinien uczestniczyć, ktoś kto go omówi.
W wyniku głosowania Komisja pozytywnie (2-0-2) zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tucholi.
Poruszono następujące sprawy bieżące:
p. S. Rzepiński- Pani Dorota Gromowska zgłosiła wniosek w sprawie cieków. Starosta wystąpił do Marszałka w tej sprawie. Pan Wicestarosta spotkał się w Urzedzie Marszałkowskim z przewodniczącym ZMiUW i po rozmowach zostały uzgodnione kwestie melioracyjne. Jest możliwość sfinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej likwidacji tam bobrów po uzyskaniu zgody Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody. Wiosna zostaną przeprowadzone także prace konserwacyjne m. in. Kicz na terenie gmin Tuchola i Kęsowo oraz Wutrych na terenie gminy Kęsowo. Jest problem z Szumionką, która jest zarośnięta oraz Prusiną w gminie Śliwice. Jest tam jest problem z wędkarzami oraz Śliwiczką na terenie gminy Śliwice. Ponadto zostały zakończone prace dotyczące urządzania lasów. Koszt całości to ok. 300 tys. zł. Jest to plan na lasy na 10 lat.
p. K. Łukaszewicz- nadzór nad lasami prywatnymi jest zlecony nadleśnictwom?
p. S. Rzepiński - jest to zlecone lasom i są pracownicy w nadleśnictwach to realizują, a powiat to kontroluje. Gdyby powiat to robił, to byłoby to drogie działanie. My mamy najniższe stawki w okolicy. Po zakończeniu prac urządzeniowych lasów zaproponowaliśmy podwyższenie stawki z 13 na 18. Będzie to w projekcie budżetu na 2010r. Przez 5 lat nie było podwyżki.
Przewodnicząca – proponuję, aby tematem naszej debaty były spółki wodne i likwidacja PFOŚiGW.
p. S. Rzepiński- będzie likwidacja tego funduszu i będą to środki nieznaczone. Proponuję, żeby utrzymać dotacje dla spółek wodnych.
p. A. Kabat - uzyskałam odpowiedź z Powiatowego Urzędu Pracy dotyczącą spółek. Z tej odpowiedzi wynika, że wg prawa unijnego spółki prowadzą działalność gospodarczą. Myślę, że zaprosimy Panią Dyrektor PUP na naszą debatę i poprosimy o informację na ten temat.
p. S. Kożuch – mam pytania czy są realizowane odstrzały?
p. S. Rzepiński - są decyzje, ale brak chętnych myśliwych.
p. P. Broszkiewicz - czy będzie zamknięta oczyszczalnia ścieków w Gostycynie?
p. S. Rzepiński - były zgłoszenia, że są awarie, była kontrola. Gdy będą wyniki prawdopodobnie trzeba będzie podjąć działania w kierunku zamknięcia.
p. A. Kabat - co ze sprawą dotyczącą własności instalacji kanalizacyjnej, gdzie nastąpił wyciek? Czy wójt wystąpił do ANR z problemem własności?
p. S. Rzepiński- Trudno powiedzieć czy jest to ustalone. Nikt się nie przyznaje do własności tej instalacji. Teraz pierwszym problemem jest ewentualne zamknięcie oczyszczalni.
p. A. Kabat - mam pytanie dotyczące gospodarstwa w Kamienicy: Czy produkcja jest tam właściwie prowadzona?
p. K. Łukaszewicz - jest wszystko zgodnie z normami, choć może nie jest to wszystko estetyczne.
Komisja zdecydowała jednogłośnie o skierowaniu wniosku do Zarządu o przeznaczenie środków na spółki wodne w wysokości nie pomniejszonej niż w poprzednich latach z PFOŚiGW i na inne zadania, które były realizowane z tego funduszu.
p. S. Rzepiński – chciałbym poinformować, że jest przygotowana mapa numeryczna na terenie gmin Tuchola i Lubiewo. Całości się nie uda zrealizować w terminie, bo brak firm chętnych do zrealizowania.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.
Na tym zakończono protokół.
Protokołowała: Przewodnicząca Komisji
metryczka
Wytworzył: Katarzyna Puczyńska (27 października 2009)
Opublikował: Elżbieta Damasiewicz (3 lutego 2010, 12:26:59)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2276